Boeing oraz Gulf Air ogłosili dziś (18 listopada) finalizację zamówienia na 15 boeingów B787 Dreamliner, z opcją za zakup kolejnych trzech maszyn tego typu. Decyzja ta wpisuje się w strategię bahrajńskich linii lotniczych, które konsekwentnie rozwijają swoją siatkę połączeń międzynarodowych.
Nowe zamówienie zwiększa liczbę zamówionych przez Gulf Air Dreamlinerów do 17 sztuk, poszerzając wcześniejsze
zobowiązanie przewoźnika z lipca tego roku. Umowę podpisano podczas Dubai Airshow, w obecności Martina Gaussa, prezesa Gulf Air, oraz Brada McMullena, starszego wiceprezesa ds. sprzedaży i marketingu w Boeing Commercial Airplanes.
- Dzisiejsze podpisanie umowy to istotny krok naprzód w naszych długoterminowych planach modernizacji floty. Potwierdzenie zakupu Boeingów 787 Dreamliner pozwala nam przyspieszyć strategię zwiększania przepustowości, wzmacniania operacji dalekiego zasięgu oraz zaoferowania bardziej zrównoważonego i komfortowego doświadczenia podróży. Umowa ta stanowi także kontynuację wieloletniej współpracy z Boeingiem, która od dekad wspiera rozwój Gulf Air – podkreślił Khalid Husain Taqi, szef Gulf Air Group.
Boeing B787 Dreamliner, znany z wysokiej efektywności paliwowej, dużego zasięgu oraz komfortu dla pasażerów, odgrywa kluczową rolę w operacjach dalekodystansowych Gulf Air. Przewoźnik obsługuje obecnie ponad 50 kierunków i posiada we flocie 10 samolotów tego typu, które na pokład zabierają 282 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 26 w klasie biznes oraz 256 w klasie ekonomicznej. Dzięki nowym maszynom linia będzie mogła zwiększyć częstotliwość lotów oraz rozszerzyć działalność na rynki w Azji, Europie i Stanach Zjednoczonych.
Stephanie Pope, prezeska Boeing Commercial Airplanes, zaznaczyła, że Gulf Air robi duży krok w kierunku globalnej ekspansji. – Jesteśmy zaszczyceni, że Gulf Air potwierdziły wybór Boeingów 787 Dreamliner jako fundamentu swojej floty na dziś i na przyszłe dekady. Wydajność i komfort Dreamlinera idealnie wpisują się w zaangażowanie przewoźnika w zrównoważony rozwój i doskonałość operacyjną – powiedziała Pope.
Nowa umowa umacnia relacje obu firm i podkreśla rosnącą rolę Dreamlinera w globalnej branży lotniczej jako samolotu łączącego wysoką efektywność, niskie zużycie paliwa i wysoki komfort podróży.
Powrót do USADecyzja o rozbudowie floty szerokokadłubowej następuje po ogłoszeniu wznowienia 1 października lotów Manama – Nowy Jork. Przerwa w realizacji połączeń lotniczych Gulf Air między Bahrajnem a Stanami Zjednoczonymi Ameryki trwa już 28 lat. Ostatnie rejsy wykonane zostały w 1997 roku. Co ciekawe, niektóre połączenia były realizowane z Abu Zabi i miały międzylądowanie w cypryjskiej Larnace. Było to spowodowane ograniczeniami operacyjnymi airbusów A340, które wykonywały owe transatlantyki.
„Nowe” bezpośrednie połączenia lotnicze między Manamą a „Wielkim Jabłkiem” będą realizowane trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki, za pomocą boeingów 787-9, które będą mogły jednorazowo pomieścić 282 pasażerów. Dreamlinery bahrajńskiego operatora skonfigurowane są w oparciu o dwuklasową kabinę – klasa biznes może pomieścić 26 podróżnych, podczas gdy w ekonomii może lecieć 256 pasażerów.
Flota przewoźnika Flota Gulf Air składa się obecnie z 44 samolotów: ośmiu airbusów A320, ośmiu A320neo, czterech A321, sześciu A321neo, ośmiu A321Lr oraz 10 boeingów B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 27 samolotów: czterech airbusów A320neo, trzech A321neo oraz 20 boeingów B787-9.